Beställ hämtning av latrinkärl
Här beställer du hämtning av ditt latrinkärl. Gör din beställning senast två dagar innan hämtning ska ske. Från och med årsskiftet 2022 finns inte abonnemangsformerna helår och fritid. Du kan alltså få ditt latrinkärl hämtat året runt.
För att få reda på nästa möjliga hämtningsdag, logga in på Mina sidor med hjälp av BankID eller kundnummer. Du kan också kontakta vår kundservice.
OBS! Om du har beställt hämtning men inte har ställt fram behållaren på hämtningsdagen måste du betala en bomkörningsavgift enligt gällande taxa.
Tänk på detta:
Latrinkärlet får endast innehålla kiss, bajs och toalettpapper. Lägg blöjor, bindor och bomullspinnar och annat skräp i sopkorgen.
- Latrinhämtningen sker som tätast varannan vecka.
- Använd latrinkärlen som du beställer via formuläret Beställ nya latrinkärl
- Fyll inte latrinbehållaren ända upp eftersom den då blir för tung att lyfta. Av arbetsmiljöskäl får behållaren inte väga mer än 15 kg.
- Inför hämtningen, skriv under dekalen på locket för att garantera att kärlet endast innehåller kiss, bajs och toalettpapper.
- Placera latrinkärlet lätt tillgänglig vid tomtgränsen inför hämtningen.
Beställ hämtning av ditt latrinkärl
För att beställa hämtning av ditt latrinkärl behöver du kontakta vår kundservice med följande information:
- Kontaktperson och telefonnummer dagtid
- Din fastighetsbeteckning
Du kontaktar vår kundservice genom att mejla till kundservice@nodra.se.
Dela sidan: