Policy för sociala kanaler

Vi uppmanar våra kunder, Norrköpingsbor och andra intresserade att lämna synpunkter, förslag, kritik och beröm eller ställa frågor i våra sociala kanaler.

För att kommunikationen i våra sociala kanaler ska fungera så bra som möjligt ber vi våra besökare att respektera vår policy:

  • Vi svarar på inkomna frågor senast nästkommande vardag. Om ärendet är mer brådskande än så hänvisar vi till vår kundservicetelefon eller e-post.
  • Våra representanter som svarar på dina frågor på sidan är alltid identifierade som officiella representanter från Nodra och postar innehåll under namnet Nodra.
  • Vi har ingen möjlighet att ge specifika svar på inlägg i våra sociala kanaler som rör enskilda ärenden. I dessa fall hänvisar vi till direktmeddelande, e-post, brev eller att kontakta oss via vår kundservicetelefon.
  • Vi har ingen möjlighet att ta emot rapporter om akuta vattenläckor eller akuta avloppsstopp via våra sociala kanaler. Sådan rapportering hänvisar vi till telefonnummer 011-15 15 50 där vi svarar dygnet runt.
  • Vi tar löpande bort kommentarer, inlägg och direktmeddelanden där innehållet är av tillfällig och ringa betydelse eller helt saknar samband med verksamheten. Inkomna meddelanden via direktmeddelanden kan dock i vissa fall bedömas vara av en sådan betydelse att de bör behandlas i enlighet med reglerna för allmänna handlingar och kommer därmed att diarieföras.
  • Vi sparar inte avpublicerat innehåll, varken i digital eller analog form. Vi sparar heller inga personuppgifter kopplade till innehållet.

Denna typ av inlägg eller kommentarer kommer vi att ta bort senast nästkommande vardag:

  • Inlägg som avslöjar personliga uppgifter om dig eller någon annan. Vi kommer aldrig att be dig lämna ut personliga uppgifter i ett öppet forum och rekommenderar dig för din egen säkerhet att inte skriva personnummer, kundnummer eller annan känslig information direkt på sidan.
  • Inlägg med bild där identifierbara personer syns.
  • Inlägg som helt eller delvis innehåller sekretessuppgifter.
  • Inlägg som är stötande eller uppviglande.
  • Inlägg som innehåller påhopp eller hot mot person eller organisation.
  • Inlägg som innehåller hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra typer av trakasserier.
  • Inlägg som bryter mot svensk lag.
  • Inlägg som innehåller olagliga våldsskildringar eller pornografi.
  • Inlägg som innehåller spam, företagsreklam eller på andra sätt saknar relevans för sidans ämne.
  • Inlägg som strider mot upphovsrätten.
  • Inlägg som strider mot den sociala kanalens egna regler.

Användare som bryter mot våra eller den sociala kanalens egna regler kan komma att blockeras från att publicera innehåll i våra sociala kanaler.

Våra sociala kanaler

Facebook

LinkedIn

Instagram

Youtube

Så behandlar vi personuppgifter på Nodra

Behandling av personuppgifter

Dela sidan: