Vattenkiosk
I våra vattenkiosker kan du fylla din tankbil snabbt och smidigt med tekniskt vatten. Anslut dig till tjänsten och få en nyckel som funkar till alla våra vattenkiosker. Ta med slang och klokoppling, åk därefter till en av våra vattenkiosker och fyll tankbilen till önskad nivå. Snabbt, smidigt och enkelt!
Full kontroll
Få full kontroll på hur mycket vatten ni hämtat. När ni väljer att skaffa vår tjänst Vattenkiosk för att kunna hämta tekniskt vatten, får ni en personlig inloggning till webbplatsen vattenkiosk.se. Där ni kan följa er förbrukning och se hur mycket vatten ni hämtat vid en specifik tidpunkt.
Bidra till ett säkert vattenledningsnät
Genom att använda våra vattenkiosker bidrar du till att förhindra att vi får in smitta i det ledningsnät som försörjer många av invånarna i Norrköpings kommun med dricksvatten. Vattenkiosken har backventiler och återströmningsskydd som förhindrar att smitta och smuts kan komma in i ledningsnätet.
Våra vattenkiosker
Nodra har två vattenkiosker:
- Berga vattenkiosk, Lindövägen 90
- Herstaberg vattenkiosk, Ströbogatan 15
Vattnet du tankar är så kallat tekniskt vatten. Det är dricksvatten som kommer in i vattenkioskerna men eftersom vi inte kan garantera att den som hämtat vatten tidigare har använt ren utrustning så kallar vi det för tekniskt vatten.
Berga Vattenkiosk
Herstadberg Vattenkiosk
Kostnad och fakturering
Kostnad per kubikmeter är 25 kronor exklusive moms. Fakturering sker månadsvis. Om du har flera nycklar kan du se kostnad per nyckel på fakturan.
Nyckeln är en värdehandling, vid skadad eller borttappad nyckel debiteras en avgift på 500 kronor plus moms.
Så här använder du tjänsten
För att använda tjänsten behöver du vara ansluten som kund för vattenkiosker samt ha fått en eller flera nycklar till vattenkiosken.
Du ansöker genom att fylla i formuläret nedan. I formuläret anger du hur många nycklar du vill ha och om de ska märkas med något på fakturan.
Ta med egen slang och klokoppling vid tankning. Klokopplingen ska vara av typen 32×63, övergångskoppling SMS 1181.
Du kan se hur mycket vatten du har tankat genom att logga in på webbtjänsten vattenkiosk.se Inloggningsuppgifterna får du i samband med start av tjänsten hos Nodra.
Frågor och svar
En vattenkiosk är en tankstation där den som är i behov av stora mängder vatten kan fylla på vatten snabbt och smidigt.
En vattenkiosk är en tankstation där den som är i behov av stora mängder vatten kan fylla på vatten snabbt och smidigt.
Du som har behov av att tanka stora mängder vatten kan använda våra vattenkiosker. Du behöver vara kund hos oss och ansluten till tjänsten vattenkiosk.
Du som har behov av att tanka stora mängder vatten kan använda våra vattenkiosker. Du behöver vara kund hos oss och ansluten till tjänsten vattenkiosk.
Det är dricksvatten som kommer in i vattenkioskerna men eftersom vi inte kan garantera att den som hämtat vatten tidigare har använt ren utrustning så är det tekniskt vatten.
Det är dricksvatten som kommer in i vattenkioskerna men eftersom vi inte kan garantera att den som hämtat vatten tidigare har använt ren utrustning så är det tekniskt vatten.
Du behöver ta med en egen slang och klokoppling vid tankning. Klokopplingen ska vara av typen 32×63, övergångskoppling SMS 1181.
Du behöver ta med en egen slang och klokoppling vid tankning. Klokopplingen ska vara av typen 32×63, övergångskoppling SMS 1181.
Kostnad per kubikmeter är 25 kronor exklusive moms. Fakturering sker månadsvis.
Kostnad per kubikmeter är 25 kronor exklusive moms. Fakturering sker månadsvis.
Vattenkioskerna är öppna dygnet runt, alla årets dagar.
Vattenkioskerna är öppna dygnet runt, alla årets dagar.
Du måste börja med att beställa tjänsten, nyckeln får du sedan per post efter att du är ansluten till tjänsten. Behöver du fler nycklar, kontakta vår kundservice.
Du måste börja med att beställa tjänsten, nyckeln får du sedan per post efter att du är ansluten till tjänsten. Behöver du fler nycklar, kontakta vår kundservice.
Nej, det är samma nyckel till alla vattenkiosker som Nodra ansvarar för.
Nej, det är samma nyckel till alla vattenkiosker som Nodra ansvarar för.
Felanmälan av vattenkiosken gör du till vår kundservice på vardagar under våra telefontider. Se kontaktuppgifter och telefontider på:
Felanmälan av vattenkiosken gör du till vår kundservice på vardagar under våra telefontider. Se kontaktuppgifter och telefontider på:
Ja, du kan fortfarande hyra mätarrör. Från 1 februari 2022 skiljer sig dock tillvägagångssättet och kostnaderna för att hyra brandpoströr. Mer information finns på:
Ja, du kan fortfarande hyra mätarrör. Från 1 februari 2022 skiljer sig dock tillvägagångssättet och kostnaderna för att hyra brandpoströr. Mer information finns på:
Anledningen är att Livsmedelsverket ställer krav på oss att skydda dricksvattnet i våra ledningsnät, där brandpoströr ökar risken för att smitta och smuts hamnar i vårt dricksvatten. Våra vattenkioskerna hjälper till att förhindra att smitta och orent vatten kommer in i vårt ledningsnät. Med vattenkiosker kan våra kunder dessutom hämta vatten på ett snabbt och smidigt sätt.
Anledningen är att Livsmedelsverket ställer krav på oss att skydda dricksvattnet i våra ledningsnät, där brandpoströr ökar risken för att smitta och smuts hamnar i vårt dricksvatten. Våra vattenkioskerna hjälper till att förhindra att smitta och orent vatten kommer in i vårt ledningsnät. Med vattenkiosker kan våra kunder dessutom hämta vatten på ett snabbt och smidigt sätt.
Det är bara Nodra och räddningstjänsten som får bryta plomberingen av brandposterna. Det är förbjudet för någon annan att använda brandposter eller spolposter. Vid händelse av att någon tar vatten ändå kommer Nodra att polisanmäla detta.
Det är bara Nodra och räddningstjänsten som får bryta plomberingen av brandposterna. Det är förbjudet för någon annan att använda brandposter eller spolposter. Vid händelse av att någon tar vatten ändå kommer Nodra att polisanmäla detta.
Ansök om tjänsten Vattenkiosk
Du ansöker genom att fylla i formuläret. I formuläret anger du hur många nycklar du vill ha och om de ska märkas med något på fakturan. Det tar cirka 1-2 veckor från att vi har fått in din ansökan tills du du får dina nycklar.
Genom att skicka in din ansökan godkänner du att det är tekniskt vatten, och inte dricksvatten, som du tankar i vattenkioskerna.
Dela sidan: