Lämna mätarställning

Vanliga frågor

Hur gör jag för att lämna mätarställning med personnummer?

  1. Ange ditt kundnummer som finns på fakturan.
  2. Ange ditt personnummer, 12 siffror utan bindestreck, för att logga in.
  3. Välj avläsning av mätare för att registrera din förbrukning.
  4. Ange ny mätarställning och avläsningsdatum, klicka på nästa.
  5. Kontrollera att uppgifterna stämmer och klicka på skicka.
  6. Klicka på logga ut.

Hur gör jag för att lämna mätarställning med organisationsnummer?

  1. Ange ditt kundnummer som finns på fakturan.
  2. Ange ditt företags organisationsnummer, börja med 00 och sedan organisationsnumret utan bindestreck (T ex 005555556666).
  3. Klicka på avläsning av mätare för att registrera din förbrukning.
  4. Välj anläggning om du har flera.
  5. Ange ny mätarställning och avläsningsdatum, klicka på nästa.
  6. Kontrollera att uppgifterna stämmer och klicka på skicka.
  7. Klicka på logga ut.

Problem att logga in?

Problem med att logga in med iphone eller ipad?

För att du ska kunna lämna din mätarställning med din iphone eller ipad så måste valet Acceptera cookies sättas till “Alltid” och Privat surfning vara avslaget.

Problem med att logga in?

Du kan också lämna din mätarställning här

Varför får jag ett felmeddelande när jag rapporterar in min mätarställning?

Vårt system följer branschstandard och visar automatiskt ett felmeddelande när du rapporterar in en vattenbrukning som antingen är betydligt högre eller betydligt lägre än din senaste inrapporterade avläsning. Detta är en hjälp för dig att kontrollera att du har läst av din vattenmätare korrekt och att du inte har råkat rapportera in fel siffor. När du har kontrollerat att din avläsning stämmer bekräftar du detta under ”orsak” och lämnar in.

Behöver du hjälp?

Det går även bra att skicka in din mätarställning till vår kundservice via formuläret nedan.











Du kan också lämna din mätarställning i vår app

Logga in

Dela sidan: